Apie Citroën

Citroën istorija

Grįžti atgal

Citroën – Prancūzijos automobilių gamintojas, įkurtas 1919 metais André Citroën. Šiandien Citroën yra "PSA Peugeot Citroën" koncerno grupės dalis. Centrinis biuras yra įsikūręs Paryžiuje.

Citroën automobiliai skirti masinei gamybai ir naudojimui. Citroën gamintojai nustebino pasaulį 1934 metais su inovaciniu Traction Avant ir priekiniais varomaisiais ratais (1934–1956).

Iki pat 1980-ųjų kompanojos reputacija buvo unikali tuo, kad dizaineriai automobilius kūrė savo iliuzijų pagalba. Vėliau pradėti gaminti populiarūs Citroën H Van 1947–1981, „HY“, Citroën 2CV 1948–1990 („Bjaurusis ančiukas“), Citroën DS 1955–1975 („Deivė“), ir Citroën CX 1974–1989.

1919 metai. Pirmieji Citroën veiklos metai

1907 metais André Citroën perėmė ant bankroto slenksčio atsidūrusios bendrovės "Mors" vairą ir padėjo pamatus šiuolaikiniam automobilių verslui. Per septynerius metus "Mors" gamybos apimtys išaugo 18 kartų, ir nuo 1919 automobiliams suteikiamas Citroën prekės ženklas. Nuo tol iki dabar Citroën emblema - jaunystėje Andre Lenkijoje nusižiūrėtas "dvigubų gegnių" ratų technologijos ženklas. Nuo 1919 metų automobilis Citroën Type yra gaminamas serijiniu būdu.

1921 metai. Vietoje Type A pradedamas gaminti naujas Type B2. Pradedami gaminti specialūs taksi automobiliai. Išbandomas pusvikšrinis Citroën-Kégresse automobilis ir naujas, moterims skirtas, 5CV.

1922 metai. André Citroën sukuria SOVAC, pirmą Europoje kredito kompaniją, kuri egzistuoja iki šiol. Citroën sukuria ir išvysto Prancūzijos kelių ženklinimo sistemą. Paryžiaus Autosalono metu danguje lėktuvas dūmais išrašo užrašą Citroën.

Naujovė. Metalinis kėbulas.

1924 metai. Pirmasis automobilis su metaliniu kėbulu. 1924-ųjų Automobilių parodoje paryžiuje Citroën pristatė pirmąjį Europoje modelį B10 su visiškai metaliniu kėbulu. Inovacijų tradiciją pratęsė B12 (visi stabdomi ratai), B14 (stabdžių stiprintuvas), C4 ir C6 (6 cilindrų variklis), C4G ir C6G (pirmą kartą "minkštai" pakabintas variklis). Andre Citroën - ir reklamos bei marketingo pionierius: tai jo iniciatyva 1925 m. Eifelio bokštas užsižiebė tūkstančiais reklamos šviesų.

1934 metai. Legendinė "Traction Avant" serija. 1934-aisias Citroën pristato ilgus metus automobilių gamybos tradicijas formavusį 7A modelį su nešančiuoju kėbulu, hidrauliniais stabdžiais bei nepriklausoma ratų pakaba. Naujasis "Citroën" dizainas ir aerodinaminės savybės nubrėžė kelią šiuolaikinių automobilių kūrėjams. Iš viso iki 1957 m. pagaminta per 0,75 mln. "Traction Avant" modelių. 1939 metais Citroën pristato automobili Tub - modernios koncepcijos, pilną naujovių, turintj patogiam pakrovimui skirtas šonines slankiąsias duris. Vėliau, 1948-aisiais, buvo pagamintas H tipo automobilis.

1950 metai. Citroën pokario karta ir 2CV. Okupacijos metu Citroën inžinieriai slapta ištobulino 1939 m. sukurtą 2CV automobilį, ir 1948 m. prasidėjo masinė jo gamyba. Labai ekonomiškas, patvarus ir daugiafunkcinis automobilis tapo pokario Prancūzijos simboliu. Tai buvo automobilis miestui, automobilis kaimui, mašina kroviniams vežti, automobilis šeimai, lenktynėms ir pigus modelis jaunuoliui. Per 41 metus pagaminta daugiau kaip 3,8 mln. 2CV modelių.

"Citroën DS" eros pradžia

1955 metai. Nušvinta Citroën DS žvaigždė. Citroën perima vieną iš seniausių pasaulio automobilių gamintojų "Panhard" ir 1955 Paryžiaus Automobilių parodoje pristato revoliucinį "Citroën DS" modelį. Per pirmąją dieną parduodama daugiau nei 12 tūkst. naujo automobilio su vairo stiprintuvu ir pusiau automatine greičių dėže modelių.

Istorija byloja, kad Citroën DS išgelbėjo gyvybę generolui de Gaulle pasikėsinimo metu - net ir su peršauta padanga "Citroën" važiavo toliau, kol vairuotojas išgabeno savo vadą į saugią vietą. 1968 metais atėjo laikas lengviems ir judriems automobiliams, tokiems kaip Ami 6 ir Dyane, taip pat nepamirštant ir Mehari - originalaus automobilio, galinčio važiuoti bet kokiais keliais ir tinkančio įvairiems tikslams.

1970 metai. Citroën hidropneumatikos ir aerodinamikos triumfas. 1970-aisiais Citroën pristatė drąsų ir šiuolaikišką SM modelį su hidropneumatine pakaba, unikalia stabdžių sistema bei specialiu "Maserati V6" varikliu, leidžiančiu išvystyti 200 km/val. greitį. Tais pačiais metais, pradėti gaminti Citroën GS modeliai šeimai, taip pat su hidropneumatine pakaba. Vartotojų ir specialistų jie buvo pripažinti geriausias aerodinamines savybes turinčiu automobiliu pasaulyje.

Naujas susijungimas su Peugeot koncernu žada šviesią ateitį

1974 metai. Prasideda Citroën X era. Citroën DS pakeitęs naujasis Citroën modelis CX taip pat susižėrė daugybę automobilių pramonės ir konkursų apdovanojimų. LN ir Visa modelių erą užbaigė 1982-aisiais pristatytas Citroën BX ir po metų pasirodęs puikus Citroën AX - lengvas ir ekonomiškas automobilis. Po dviejų metų bendro darbo tyrimų srityje, 1977 m. Citroën galutinai susijungė su "Peugeot" koncernu.

1989 metai. Protingos stabdžių sistemos. 1989-aisiais Citroën CX seriją pakeitęs Citroën XM modelis pristatė unikalią naujovę - pirmąją hidropneumatinių "protingųjų" stabdžių sistemą ir susižėrė "Metų Automobilio" prizus. Po dviejų metų pasirodė unikaliomis stabilumo savybėmis pasižymintis ZX, o dar po poros metų elegantiškoji Xantia pakeitė BX serijos modelius. Citroën Xantia Activa su SC CAR sistema - nepralenkiamai stabilus masinis modelis.

Rinkoje pasirodžius elegantiškam ir dinamiškam Citroën Xsara Picasso modeliui, 1999 m. Citroën imperija - daugiau kaip 10 tūkst. atstovybių visame pasaulyje pirmą kartą per metus pardavė daugiau nei 1 milijoną automobilių. Citroën inovacijų tradicija tęsiama ir šiandien, sukūrus HDI (aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo) technologiją, autotelematikos sprendimus, o taip pat visą eilę elektra bei dujomis varomų ateities modelių.

Citroën koncernas šiandien

Nuo 1993 iki 1997 metų Citroën 4 kartus iš eilės tampa Dakaro dykumų ralio nugalėtoju gamyklinėje įskaitoje. Citroën turi 8 pasaulio čempiono titulus gamyklinėje kategorijoje WRC ralyje ir 2 - WTCC lenktynėse. Citroën daugelį metų demonstruoja išskirtinę aistrą lenktynėms.

Grįžti atgal